Kurumsal bir firmada işe başladığımızda sanki o firmadan hiç ayrılmayacak ve oradan emekli olacakmışız gibi düşünürüz. Hele hele meslek hayatımızın ilk yıllarındaysak, bu his daha da kuvvetlidir. En kötü ihtimalle ayrılsak bile uzun bir vedalaşma, işleri devretme, pılını pırtını toplama sürecimiz olacağını düşünürüz. “Yahu ne var ki işten ayrılmakta, ceketimi alır giderim” diye düşünenlerimiz de olabilir. Çoğu zaman iş için kullandığımız bilgisayarımızdaki ve cep telefonumuzdaki kişisel bilgilerimizin hemen bizimle geleceğini düşünürüz. Oysa ki kapıdan çıkıp giderken bilgisayarınızı ve cep telefonunuzu ilgili birimlere teslim etmemiz gerçeğini çok geç hatırlarız. Peki ya içindekiler? Fotoğraflarınız? Cep telefonunuzdaki telefon numaraları? Bu yazımızda çok kısa işlem adımları ile bu bilgilerinizi nasıl yedekleyebileceğinizi ve yeni kullanacağınız cihazlara nasıl transfer edeceğinizi tarif etmeye çalışacağım.
Bir çok kurumsal firma e-posta, takvim, not ve kişiler uygulamaları için Microsoft Outlook ve kurumsal sunucu tarafında Microsoft Exchange kullanır. Bunun yanında akıllı telefon da kullanılıyorsa tüm veriler bilgisayar, exchange sunucu ve cep telefonu üçgeninde sürekli senkronize olmaktadır. Exchange sistem yöneticisi insan kaynaklarından almış olduğu işten ayrıldı bilgisinden sonra tek bir tuşa basarak hem bilgisayarınızdaki hem de cep telefonunuzdaki bilgileri silebilir veya sizin erişiminize kapatabilir. Bu sebeple her ne yapmanız gerekiyorsa bu süreç başlamadan/sonlanmadan önce yapmanız gerekmektedir.
İşte adım adım uygulama kılavuzu…